donderdag 3 april 2008

laatste bericht?

Ja het is alweer even geleden maar dat is niet zo moeilijk hé.
Wij (onderwijskunde studenten) zijn nog altijd druk bezig met onze examens.
Twee daar van zijn ondertussen afgerond.
Principes en modellen van levenslang leren en geschiedenis van de gedragswetenschappen.

Voor principes kregen we een mondeling open boek examen. 't is eens iets anders hé.
Dus een half uur op voorhand ga je een lokaal binnen, waar best wel een mooie jongeman zit (hihihi), je krijgt een blad met vragen en mag ze schriftelijk voorbereiden. Niemand had echter gezegd dat je je eigen kladpapier moest meebrengen. Gelukkig kreeg ik een paar blaadjes van mijn collega en kon ik aan de slag.
Na exact dertig minuten moest je de pen neerleggen en wachten tot de professor je kwam halen. NAGELBIJTEN!!!!!!
Daarna binnen in een kantoor en je uitleg doen. gelukkig kwamen de meeste buiten met een goed gevoel dat is er dus al eentje dat we mogen schrappen op de lijst.

Woensdag was het dan aan geschiedenis van de gedragswetenschappen. Professor De Paepe him self kwam wat toelichting geven: "Jullie weten dat er geen goede antwoorden zijn en ook geen foute,... Ik geef geen punten voor inkt!" aldus onze prof. Al bij al een vriendelijke man want hij maakt het examen, om het in de woorden van Audrey te zeggen: "teleurstellend simpel!"
Niet erg want op deze manier is er dus weer een examen weg van de lijst.

En dan het laatste. Morgen (vrijdag 4/4/08) onderwijskunde 2. Een blokvak, net als vroeger. Naar het schijnt (als we de roddels moeten geloven) niet zo simpel als het lijkt. Maar ik neem dat met een korreltje zout, we zien wel wat het wordt.

Nu hoor ik jullie al denken, moet die trees nie achter haar cursus zitten in plaats van hier zo veel te tateren? Awel ja, eigenlijk wel maar zoals alle goede studenten weten is er een tijd van studeren en een tijd van pauze. En de tijd van pauze was gekomen voor mij!

Het zal nu wel het laatste bericht zijn dat hier verschijnt, volgende week zijn alle voortrajecters ook gewoon aan hun stage bezig en daarna worden ze weer reguliere student in de respectievelijke hogescholen.
Ik zal ze wel een beetje missen de voortrajecters en dan vooral mijn treingenoten. Wat hebben we heerlijk gelachen en flauwe grappen gemaakt. Hopelijk komen we elkaar nog eens tegen op de hogeschool of wie weet wel in het werkveld.
Ik wens iedereen alvast heel veel succes, het was fijn om hier deel van uit te maken en het ga jullie goed.
Groetjes
De moeder van de bende ;)
Caroline AKA lientje

2 opmerkingen:

Thomsas zei

Als jij de moeder van de bende bent, dan slaat mijn moeder me! nee, ook ik vond het superleuk en een groot aandeel hiervoor gaat naar de medestudenten... nog allemaal succes met het laatste examen!

Unknown zei

Hoihoi!!!

Bieke en ik zijn net terug van Polen... We hebben het daar goed gesteld!
En aangezien ik beloofd had van mij nog eens te laten horen via de blog, is dat bij deze ook gebeurd!
Ondertussen zijn jullie wsch allemaal terug druk bezig met stage... Veel succes er mee! Maandag begin ik er ook aan!

En ja... ik mis de treinuurtjes toch ook wel een beetje hoor! Die waren leuk zeg!

Nu Kortrijk al een paar weekjes achter ons ligt kan ik toch wel zeggen dat we ons daar geamueerd hebben! Naast het vloeken op de cursussen (en de regeliere studenten) hebben we daar toch een toffe tijd gehad!

Succes in de toekomst en wie weet tot ... !

Karen