donderdag 28 februari 2008

Hallokidoki!


Ondertussen zijn we al bijna een maand in Kortrijk.
De universiteit lijkt soms wel een andere wereld. De taal, houdingen, colleges,... We passen ons aan.
Toch blijven we er ons over verbazen hoe je een heel simpel iets geweldig moeilijk kan uitleggen.

Het is een fijne bende, de voortrajecters.
13 in totaal en ik moet zeggen dat de KHBO goed vertegenwoordigd is (7 studenten : Thomas, Audrey, Joke, Marieke, Chloé, Emma en Caroline).
Maar ook KATHO reno ontbreekt niet (3 studenten) en onze 2 studentes uit aalst (maar de naam van de school ken ik niet sorry!).

We hebben onze eerste weken goed overleefd.
Op dit moment zijn de meeste mensen bezig met het lezen van de vele teksten (readers) en het intervieuwen van respondenten voor onze taak.
Het leek proffesor Vandenabeele wel eens leuk om ons een intervieuw te laten doen. :(
Nie simpel.

We beseffen allemaal dat onze tijd op de unief maar kort is.
Dus gooien we ons volledig in de strijd.
Gelukkig zitten we met 13 in hetzelfde bootje en kunnen we op elkaar rekenen.

Ik persoonlijk? Ik mis de hogeschool wel een beetje, we blijven vreemde eenden in de bijt hier. En het pendelen ligt me ook niet zo. Mijn alzheimer laat me niet toe om alle uren en dienstregelingen te onthouden en daar kan ik me behoorlijk in opwinden, maar gelukkig heb ik 4 reisgenoten die me leiden ;)
Nu is het voor mij bijna tijd om naar de les te vertrekken, nog snel een hapje eten en ik ben onderweg. Les van 4.30 tot 7!
Groetjes en tot later!
Lientje

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja idd, 'k had nooit gedacht dat ik het ging zeggen, maar ik mis ook de hogeschool wat. De sfeer is er anders.

Dom voorbeeld uit de laatste les onderwijsorganisatie. Die ene studente van het 3de jaar onderwijskunde stak ons daar echt de sloef af door zo'n zin met termen waarvan ik 't nog ni in een woordenboek terugvind. Een beetje aanpassing, smartass, wij gaan toch ook niet beginnen met onze didactische vinger te wijzen wanneer een leerkrachts iets verkeerd doet of zegt. No offence natuurlijk, 's waarschijnlijk uit frustratie omdat ik niet direct begreep wat ze wou zeggen en ik me idioot voelde.

Maar soit, weet nog niet zeker als ik deze richting zal verder doen. Om één of andere reden weet ik me niet te aarden in de Kulaksfeer, waarschijnlijk ook omdat we bekeken worden als 'gaststudenten' die onterecht een overschakeling kunnen maken. Meningen hierover?

Caroline zei

Gelijk heb je Stijn, dien wannabe 'onderwijskundigen' verstoppen zich volgens mij achter al die 'kracht' termen.
Leven en laten leven zou ik zeggen. Ik denk dat wij meer met onze benen in de wereld staan dan zij.
Caroline